Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
حزب ندای ایرانیان


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




سیاسی » احزاب و تشکل‌ها » تعداد بازدید: ٦٢٥٧٥٢
حزب ندای ایرانیان
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
حزب ندای ایرانیان حزبی سیاسی اصلاح‌طلب در جمهوری اسلامی ایران است که در مرداد ۱۳۹۳ از وزارت کشور درخواست مجوز کرد. بیشتر اعضای این حزب سیاسی از اعضای اصلی ستاد ملی جوانان اصلاح‌طلب، شورای مشاورین سید محمد خاتمی و دیپلمات‌های نزدیک به دولت روحانی هستند. صادق خرازی مشاور ارشد خاتمی، نماینده پیشین ایران در سازمان ملل و سفیر اسبق ایران در فرانسه از جمله اعضای این حزب است.

شکل‌گیری حزب

شهاب طباطبایی، رئیس سابق شاخه جوانان حزب مشارکت و از مؤسسان حزب جدید ندای ایرانیان زمینه تأسیس ندای ایرانیان را اینگونه توضیح داد: شاید بیش از هشت سال است که ما با دوستان و فعالان شاخه جوانان احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا جلسات متعددی داشتیم و هم‌اندیشی می‌کردیم. یکی از مسائلی که مورد تفاهم قرار گرفت این بود که ما هیچ پیشینه تمایز و دعوایی با یکدیگر نداشتیم. ممکن است دوستان و عزیزان بزرگ‌تر، از شروع انقلاب و قبل از آن، چالش‌هایی در روش و حتی منش با یکدیگر داشته باشند و این مسئله طی این سال‌ها بیشتر شده است اما در آن جلسات هم‌اندیشی جوانان احزاب متوجه شدیم که ما نقطه افتراقی جز دیدگاه‌های سیاسی‌مان نداریم و پس از مدتی به این جمع‌بندی رسیدم که ضرورتی ندارد ما ادامه‌دهنده اختلافات باشیم بلکه ما می‌توانیم با تکیه و تأکید بر مشترکات گام‌های جدیدی را آغاز کنیم.

وجه تسمیه

یکی از اعضای هیئت مؤسسان این تشکل، دلایل نام‌گذاری ندا اینگونه بیان شده است:

با توجه به شرایطی که بعد از ۸۸ به وجود آمد و برای احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب فعالیت با همان اسم امکان‌پذیر نبود، بسیاری از احزاب جلوی فعالیتشان گرفته شده بود، دلیل دوم هم این بود که نیروهای اصلاح‌طلب یا در زندان بودند یا منفعل شده یا اینکه هجرت را انتخاب کرده یا به هر حال ممنوعیتی داشته‌اند. این مجموعه با مشورتی که با آقای خاتمی صورت گرفته شکل گرفت، در حالی که به ما می‌گویند نسل دوم اصلاحات، ما عبارت نسل دوم را به کار نبردیم و توصیه آقای خاتمی هم بود که از این عنوان استفاده نکنیم ما می‌خواهیم درون حاکمیت کار سیاسی کنیم و برای اصلاحات دستاوردهای جدید به دست آوریم.

ارگان خبری

سایت خبری تحلیلی وابسته به این حزب در مهر ۱۳۹۳ تحت دامنه www.irneda.ir آغاز به کار کرد.
اولین بیانیه راهبردی

در اولین بیانیه راهبردی این حزب که در شهریور ۹۳ منتشر شد برخی از مواضع مؤسسان این حزب تشریح شد. در این بیانیه بر روی بهره‌گیری از فرصت‌ها برای سیاست‌ورزی، لزوم گفتگو و تعامل با گروه‌های سیاسی مختلف، اهمیت صندوق رای و شرکت در انتخابات، دموکراسی سازگار با دین، امید به آینده، استفاده از تجربه گذشته اصلاحات، فعالیت آزادانه سیاسی و کار تشکیلاتی منضبط تأکید شده است.
فیلتر شدن سایت نزدیک به ندا

در مهر ۱۳۹۳ سایت سلام نو که مواضع این حزب را پوشش می‌داد با دستور دادستانی از دسترس خارج شد.


اولین مراسم غیررسمی

اولین مراسم غیررسمی حزب ندای ایرانیان را می‌توان مراسم عزاداری محرم در منزل صادق خرازی دانست. در این مراسم برخی از نزدیکان و جوانان فعال سیاسی در این حزب و تعدادی از شخصیت‌های سیاسی مانند سید محمد خاتمی، غلامحسین کرباسچی، جواد ظریف، محمدرضا خاتمی، محمود دعایی، علی جنتی، اسحاق جهانگیری و... شرکت کردند.
استعفای صادق خرازی

در ابتدای تشکیل حزب صادق خرازی به دلیل فشار اصلاح طلبان استفا داد این استعفا توسط شورای مرکز مورد قبول واقع نشد


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

حزب ندای ایرانیان

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,